MISSIE EN VISIE

Missie

Stichting Hands2Help is een stichting die zich inzet om de sociale zelfredzaamheid te vergroten van mensen met een extra hulpvraag. Een hulpvraag waar in het reguliere circuit nog of nog onvoldoende antwoord op is. Ze werkt met (tijdelijke) projecten. Hierbij leveren ervaringsdeskundigen in opleiding hulp aan een doelgroep. Het kan plaatsvinden bij de doelgroep thuis, maar ook in reeds bestaande voorzieningen zoals het Zelfregie Centrum of de STIP Nijmegen.

Help zorgt dat aanbieders van deskundige hulp en de hulp vragende doelgroep op een sociaal uitnodigende leersituatie bij elkaar kunnen komen. Ze slaat een brug tussen hulpvragers en hulpaanbieders op een wijze dat voor beiden er een win-win situatie ontstaat. De Stichting Hands2Help heeft niet de pretentie hulpvragers van hun vraag af te helpen. Het gaat er om processen in beweging te brengen en een zetje in de goede richting te geven. Dat er iets ontstaat door juiste mensen bij elkaar te brengen. Korte directe lijnen, waardoor mensen elkaar snel op weg kunnen helpen: hulpvragers werken aan hun vraag, hulpaanbieders aan hun leerervaring. Zolang er een vraag bestaat onder een doelgroep heeft de stichting bestaansrecht.

Klik hier om een aantal voorbeelden te zien

Missie

Klik hier om een aantal voorbeelden te zien

Visie

In deze complexe samenleving, waarin de zorg dermate overbelast is, vallen steeds meer mensen tussen wal en schip. Met name in de geestelijke gezondheidzorg zijn er lange wachtrijen en is er de financiƫle drempel van de eigen bijdrage. Wij willen een vangnet zijn voor mensen die tussen wal en schip zijn terechtgekomen.

Deze mensen kunnen al geholpen zijn met een kleine inzet. Soms is het voldoende dat een ander er gewoon is, soms kan ook geholpen worden met het zetten van kleine stappen in de richting van zelfredzaamheid. Die (eerste) kleine inzet van persoon tot persoon vindt Stichting Hands2Help van essentieel belang.

Visie