STICHTING

Stichting Hands2Help

De Stichting Hand2Help is voortgevloeid uit de jarenlange belangeloze vrijwillige inzet van Sharon Jongkind. De afgelopen 20 jaar zijn velen door Sharon ondersteund zowel op sociaal, emotioneel als materieel gebied. Veelal was het ook het bieden van brood, bed en bad als mensen bij haar aanklopten. Mensen konden tot rust komen en werden gehoord. De problematiek was heel divers. Het is teveel om hier op te noemen wat allemaal de revue heeft gepasseerd.

Het doel van Hands2Help is om vanuit naastenliefde mensen die vastgelopen zijn bij te staan op hun weg. Vanuit het hart, waar de mens met zijn of haar eigen verhaal centraal staat. Het verlangen is om mensen verder te helpen in hun proces en wil een wegwijzer zijn naar al bestaande hulpverleners/instellingen.

Als Stichting Hands2Help willen wij mede een platform bieden aan ervaringsdeskundigen om als hulpaanbieders een netwerk te vormen. Op een kleinschalige manier kunnen we door een kleine interventie mensen in de knel weer in beweging brengen.

Wij zijn met name geïnspireerd door het verhaal van de barmhartige samaritaan. Dit betekent “Je belangeloos inzetten voor het heil van je naasten”.

Stichting Hands2Help